7. 2. 2024
Důležitost obchodního deníku
Obchodní deník je důležitý v mnoha ohledech. Obchodník si může zpětně vést statistiky o obchodech, o tom jaký je win rate, jaké je RRR a o tom, zda dodržel svůj obchodní plán, nebo utnul obchod dříve.
Obchodní deník by měl obsahovat tyto informace:
- trh
- timeframe, na základě něhož vstupoval
- setup, který byl použit, na základě čeho se vstoupilo
- velikost pozice
- směr – long nebo short
- datum a čas vstupu do obchodu
- kde byl vstup
- jaký byl vstup – čekající pokyn či za market
- target, případně rozdělení targetu pro odprodávání pozic
- SL (stop loss), kde už opravdu v obchodu obchodník být nechce
- datum a čas výstupu z obchodu
- kde se skutečně pozice ukončila a zda to bylo dle plánu
- jaké bylo RRR
- zda byl trend nebo rotace
- o kolik to šlo proti
- kolik se z obchodu dalo maximálně získat
- jaký byl zisk či jaká byla ztráta
- emoce během obchodu
- případně k tomu přiložit screenshot(y)
Deník je možné vést v podobě tabulky, která se dobře vyhodnocuje, nebo mít tabulku a vedle toho ještě deník například ve WordPressu a tam si psát právě ony emoce během obchodu, přidávat tam screenshoty a další podrobnosti, kterými by se tabulka zbytečně plnila. Pro což mi slouží právě tyto stránky.