7. 2. 2024

Důležitost obchodního deníku

Od petr

Obchodní deník je důležitý v mnoha ohledech. Obchodník si může zpětně vést statistiky o obchodech, o tom jaký je win rate, jaké je RRR a o tom, zda dodržel svůj obchodní plán, nebo utnul obchod dříve.

Obchodní deník by měl obsahovat tyto informace:

  • trh
  • timeframe, na základě něhož vstupoval
  • setup, který byl použit, na základě čeho se vstoupilo
  • velikost pozice
  • směr – long nebo short
  • datum a čas vstupu do obchodu
  • kde byl vstup
  • jaký byl vstup – čekající pokyn či za market
  • target, případně rozdělení targetu pro odprodávání pozic
  • SL (stop loss), kde už opravdu v obchodu obchodník být nechce
  • datum a čas výstupu z obchodu
  • kde se skutečně pozice ukončila a zda to bylo dle plánu
  • jaké bylo RRR
  • zda byl trend nebo rotace
  • o kolik to šlo proti
  • kolik se z obchodu dalo maximálně získat
  • jaký byl zisk či jaká byla ztráta
  • emoce během obchodu
  • případně k tomu přiložit screenshot(y)

Deník je možné vést v podobě tabulky, která se dobře vyhodnocuje, nebo mít tabulku a vedle toho ještě deník například ve WordPressu a tam si psát právě ony emoce během obchodu, přidávat tam screenshoty a další podrobnosti, kterými by se tabulka zbytečně plnila. Pro což mi slouží právě tyto stránky.